γνωστό μοιρολόι από μελέτη μουσικών έργων για την Ήπειρο που έκανε ο Δημήτρης Σκύλλας.
Πλήθος κόσμου,βρέθηκε την ιστορική Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015, στο Αβαείο του Γουέστμινστερ(3), για να ένα νέο έργο που βασίζεται σε... ηπειρώτικο μοιρολόι!!! ... τιμή στους προγόνους μας.
Μυρολόγια ( μοιρολόγια )
------------------------------------------------------------------
Οι Λονδρέζοι και η μειονότητα των Ελλήνων μεταναστών το απόλαυσαν, στο Αβαείο του Γουέστμινστερ στο Λονδίνο! 2015
-Σήκω, Μαριόλα μ', απ' τη γη κι από το μαύρο χώμα.
άντε Μαριόλα μου
-Με τι ποδάρια η μαύρη να σ'κωθώ, χεράκια ν' ακουμπήσω,
ψυχή καρδούλα μου
-Κάμε τα νύχια σου τσαπιά, τις απαλάμες φτυάρια,
άντε Μαριόλα μου
(Ρίξε το χώμα από μεριά, τις πέτρες 'πο την άλλη,
Κι έβγα, Μαριόλα μ', να σε ιδώ,
κι άπλωσε το χεράκι σου και πιάσε το δικό μου.
-Το μνήμα μ' εχορτάριασε κι έλα να βοτανίσεις,
Να χύσεις μαύρα δάκρυα, ίσως και μ' αναστήσεις)
άντε Μαριόλα μου
-Με τι ποδάρια η μαύρη να σ'κωθώ, χεράκια ν' ακουμπήσω,
ψυχή καρδούλα μου
-Κάμε τα νύχια σου τσαπιά, τις απαλάμες φτυάρια,
άντε Μαριόλα μου
(Ρίξε το χώμα από μεριά, τις πέτρες 'πο την άλλη,
Κι έβγα, Μαριόλα μ', να σε ιδώ,
κι άπλωσε το χεράκι σου και πιάσε το δικό μου.
-Το μνήμα μ' εχορτάριασε κι έλα να βοτανίσεις,
Να χύσεις μαύρα δάκρυα, ίσως και μ' αναστήσεις)
Πλήθος κόσμου,βρέθηκε την ιστορική Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015, στο Αβαείο του Γουέστμινστερ(3), για να ένα νέο έργο που βασίζεται σε... ηπειρώτικο μοιρολόι!!! ... τιμή στους προγόνους μας.
Το έργο έχει ως βάση το γνωστό Ηπειρώτικο μοιρολόι «Σήκω Μαργιόλα» και είναι το δεύτερό σχετικό έργο, του Βολιώτη μουσικοσυνθέτης Δημήτρη Σκύλλα(1), ο οποίος ζει και εργάζεται τα τελευταία χρόνια στο Λονδίνο.Η Ουρανία Γκάσιου(2) που έπαιξε εκκλησιαστικό όργανο, ζει κι αυτή στο Λονδίνο, αλλά παράλληλα είναι οργανίστα στο Μέγαρο Μουσικής. Η Ουρανία, έχει καταγωγή από την Ήπειρο.
Ο Έλληνας συνθέτης, μιλώντας στο epirusgate,ανέφερε:"Είναι μεγάλη μου τιμή να παρουσιάζω σε πρώτη εκτέλεση ένα έργο μου βασισμένο σε Ηπειρώτικο μοιρολόι και ειδικά σε έναν τόσο σημαντικό χώρο, δείχνοντας, ελπίζω, πως παρ'ολες τις δυσκολίες που βιώνει ο πολιτισμός μας, οι Έλληνες δημιουργοί συνεχίζουμε σταθερά το έργο μας''.
Ο Έλληνας συνθέτης, μιλώντας στο epirusgate,ανέφερε:"Είναι μεγάλη μου τιμή να παρουσιάζω σε πρώτη εκτέλεση ένα έργο μου βασισμένο σε Ηπειρώτικο μοιρολόι και ειδικά σε έναν τόσο σημαντικό χώρο, δείχνοντας, ελπίζω, πως παρ'ολες τις δυσκολίες που βιώνει ο πολιτισμός μας, οι Έλληνες δημιουργοί συνεχίζουμε σταθερά το έργο μας''.
Μυρολόγια ( μοιρολόγια )
------------------------------------------------------------------
Μυρολόι = θρήνος
Μοιρολόι = η ανάλυση του πεπρωμένου, της μοίρας, της τύχης
Μυρολογώ = θρηνώ
Μοιρολογώ = λέω τη μοίρα
Όπως φαίνεται, άλλο το μυρολόι κι άλλο το μοιρολόι.
Έχει επικρατήσει όμως (κακώς) με το «μοιρολόι» να εννοούμε το θρήνο, τα θρηνητικά τραγούδια κυρίως είτε αυτά αναφέρονται στο θάνατο είτε στην αγάπη είτε στα βάσανα της ζωής.
Με καταβολές πολύ παλιές και με τις πρώτες αναφορές στον Όμηρο, στο θρήνο για το χαμό του Πάτροκλου και το θάνατο του Έκτορα.
Κάθε περιοχή σχεδόν της Ελλάδας έχει και τη δική του παράδοση στα αντίστοιχα τραγούδια.
Από τους μικρασιατικούς αμανέδες, τα ποντιακά μυρολόγια, τα ηπειρώτικα, τα κρητικά - ριζίτικα, τα μανιάτικα ...
Μοιρολόι = η ανάλυση του πεπρωμένου, της μοίρας, της τύχης
Μυρολογώ = θρηνώ
Μοιρολογώ = λέω τη μοίρα
Όπως φαίνεται, άλλο το μυρολόι κι άλλο το μοιρολόι.
Έχει επικρατήσει όμως (κακώς) με το «μοιρολόι» να εννοούμε το θρήνο, τα θρηνητικά τραγούδια κυρίως είτε αυτά αναφέρονται στο θάνατο είτε στην αγάπη είτε στα βάσανα της ζωής.
Με καταβολές πολύ παλιές και με τις πρώτες αναφορές στον Όμηρο, στο θρήνο για το χαμό του Πάτροκλου και το θάνατο του Έκτορα.
Κάθε περιοχή σχεδόν της Ελλάδας έχει και τη δική του παράδοση στα αντίστοιχα τραγούδια.
Από τους μικρασιατικούς αμανέδες, τα ποντιακά μυρολόγια, τα ηπειρώτικα, τα κρητικά - ριζίτικα, τα μανιάτικα ...
Τα πιο εντυπωσιακά ίσως και πιο γνωστά, τα ηπειρώτικα και τα μανιάτικα, έχουν να κάνουν με τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά και τα κοινωνικά στοιχεία των κατοίκων των περιοχών αυτών.
Ήπειρος και Μάνη, περιοχές πολύ φτωχές, ορεινές, με συνθήκες ζωής πολύ δύσκολες.
Όμως και κάτοικοι που κρατάνε τις παραδόσεις πεισματικά.
Η ξενιτιά, οι κακουχίες, ο καθημερινός αγώνας για επιβίωση, η υπερηφάνεια, η τιμή είναι μερικά κοινά χαρακτηριστικά.
Έτσι, τα περισσότερα μυρολόγια στις περιοχές αυτές αναφέρονται στην ξενιτιά και στο θάνατο, κυρίως κάποιου νέου ή νέας, συνεπώς «άδικο» χαμό.
Ήπειρος και Μάνη, περιοχές πολύ φτωχές, ορεινές, με συνθήκες ζωής πολύ δύσκολες.
Όμως και κάτοικοι που κρατάνε τις παραδόσεις πεισματικά.
Η ξενιτιά, οι κακουχίες, ο καθημερινός αγώνας για επιβίωση, η υπερηφάνεια, η τιμή είναι μερικά κοινά χαρακτηριστικά.
Έτσι, τα περισσότερα μυρολόγια στις περιοχές αυτές αναφέρονται στην ξενιτιά και στο θάνατο, κυρίως κάποιου νέου ή νέας, συνεπώς «άδικο» χαμό.
(σε επόμενο κείμενο θα έχουμε αφιέρωμα με πολλά μουσικά βίντεο..),.......................
Πηγή:www.lifo.gr - http://vertigo.pblogs.gr - epirusgate.blogspot.com - http://www.inepirus.gr
www.culturenow.gr
… άρχισε σπουδές οργάνου το 1998 με τον Νίκολας Κύναστον ως υπότροφος του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής». Το 2004, ως υπότροφος της Βασιλικής Ακαδημίας Μουσικής του Λονδίνου, πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές, τις οποίες ολοκλήρωσε με υποτροφία του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Ωνάσης». Αποφοίτησε με διάκριση, επαίνους και βραβεία ερμηνείας. Το 2006, ανακηρύχτηκε Μέλος (Fellow) της Βασιλικής Ακαδημίας του Λονδίνου. Υπήρξε για δύο συνεχείς χρονιές υπότροφος του ιδρύματος Eric Thompson και παρακολούθησε μαθήματα με τον Johannes Geffert στην Κολωνία και τη Susan Landale στο Λονδίνο και το Παρίσι. Έχει διακριθεί στον Διεθνή Διαγωνισμό Οργάνου του Σαιν-Μωρίς της Ελβετίας, στο Διαγωνισμό Εric Thiman της Βασιλικής Ακαδημίας του Λονδίνου και στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πιάνου της Άνδρου.
Έχει εμφανιστεί στο Ρόυαλ Φεστιβάλ Χολ, στον καθεδρικό και το αβαείο του Ουεστμίνστερ, του Άγιου Μαρτίνου των Αγρών, του Μπαθ, του Άλντενμπεργκ, της Βαρκελώνης, στο κάστρο της Μπρατισλάβας και στο Storkyrkan (καθεδρικός του Αγίου Νικολάου) της Στοκχόλμης. Επίσης, έχει ηχογραφήσει έργα Βρετανών συνθετών σε δύο ιστορικά εκκλησιαστικά όργανα του Λονδίνου. Εμφανίζεται τακτικά ως σολίστ και συνεργάζεται με σύνολα μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι η οργανίστα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και του γαλλικού προτεσταντικού ναού του Λονδίνου.
Έχει εμφανιστεί στο Ρόυαλ Φεστιβάλ Χολ, στον καθεδρικό και το αβαείο του Ουεστμίνστερ, του Άγιου Μαρτίνου των Αγρών, του Μπαθ, του Άλντενμπεργκ, της Βαρκελώνης, στο κάστρο της Μπρατισλάβας και στο Storkyrkan (καθεδρικός του Αγίου Νικολάου) της Στοκχόλμης. Επίσης, έχει ηχογραφήσει έργα Βρετανών συνθετών σε δύο ιστορικά εκκλησιαστικά όργανα του Λονδίνου. Εμφανίζεται τακτικά ως σολίστ και συνεργάζεται με σύνολα μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι η οργανίστα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και του γαλλικού προτεσταντικού ναού του Λονδίνου.
(3) Αβαείο του Γουέστμινστερ
Ένα από τα διασημότερα αξιοθέατα του Λονδίνου είναι το Αβαείο του Ουεστμίνστερ, μία όμορφη γοτθική εκκλησία που συγκαταλέγεται στα μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Ιδρύθηκε στα μέσα του 10ου αιώνα από τους Βενεδικτίνους μοναχούς ως τόπος λατρείας του Αγίου Πέτρου, ενώ η σημερινή εκκλησία χτίστηκε το 1245 από τον Ερρίκο τον Γ’ για να αποτελέσει τον τόπο ταφής του, αλλά και των απογόνων του. Η μακραίωνη ιστορία του μεγαλοπρεπή ναού του έχει συνδεθεί με μεγάλες προσωπικότητες της Βρετανίας, καθώς φιλοξενεί τους τάφους του Κάρολου Ντίκενς, του Τζέφρι Τσότσερ και του Κάρολου Δαρβίνου
σχολιασμοί από τη soniaTexarheia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου